Terapia pedagogiczna: z języka polskiego (dysleksja, dysgrafia i dysortografia) i z matematyki (dyskalkulia i specyficzne trudności w uczeniu się matematyki)
Cel główny:
Cele szczegółowe:
Opis działania:
Zajęcia prowadzone długofalowo (minimum rok szkolny), indywidualnie lub w parze (w zależności od przejawianych przez dziecko trudności i możliwości) po wcześniejszym wstępnym rozpoznaniu trudności i możliwość dziecka na podstawie stosownej dokumentacji, własnej obserwacji oraz nawiązaniu relacji bezpiecznej i przyjaznej dziecku. Działania w ramach projektu będą
obejmowały realizacją ćwiczeń usprawniających percepcję wzrokową, słuchową, umiejętności w zakresie uczenia się i matematyczne, przeplatanych grami edukacyjnymi i ćwiczeniami grafomotorycznymi. Zakończone zostaną podsumowaniem w postaci informacji zwrotnych od uczestników zajęć i ich rodziców, pedagogów. Każde zajęcia będą trwały 60 minut i będą obejmowały etap pracy wstępnej (utrwalenie poznanych wiadomości, zdobytej wiedzy), właściwej (ćwiczenia i zadania korygujące trudności dziecka oraz wyposażające go w nowe umiejętności) i końcowej (podsumowanie zdobytych umiejętności). Bieżąca praca z dzieckiem będzie uzupełniona o systematyczny kontakt z rodzicem dziecka polegający na wymianie spostrzeżeń i udzielaniu wskazówek do pracy z dzieckiem w domu.